ar-tanten

Alla inlägg den 30 december 2017

Av C E - 30 december 2017 06:27

Igår utmanade jag mig själv och klappade mig på axeln efteråt. Petter är ju ett litet busfrö som tycker sånt som är nytt och ovant är jätteroligt eller lite läskigt beroende på vad det är. Igår var det en annan häst i ridhuset som leddes runt med barn på ryggen, väldigt många barn på läktaren (nä inte egentligen) och jag då. Han skötte sig exemplariskt och tittade bara lite extra mot läktaren någon gång. Vi gjorde lite skolor på volten i skritt, travade sakta på volten. Är man duktig så blir passen korta. Var så nöjd med oss efteråt då det är ett sånt läge jag kan fega ur och vänta tills det är lugnt i ridhuset.


Sen red Alicia bönan som fick inviga den nya sadeln. Hon var glad och nöjd och skötte sig hur bra som helst, travade runt som en stjärna.


Eftersom det var min födelsedag igår åt jag bakelser hela dagen. Först en med grädde till frukost, och sen med räkor till lunch och middag. Den med räkor var lite udda då kanterna var rullade i krossade ostkrokar...... smarrigt.

   

Ovido - Quiz & Flashcards