ar-tanten

Alla inlägg den 27 december 2017

Av C E - 27 december 2017 06:19

Nu kommer all snö på en gång, ska tydligen toksnöa flera dagar nu. Plogbilarna kör varma och väckte mig vid fyratiden. Det är sådana här dagar jag är lite glad över att inte bo på en gård, för att tänka positivt.


Igår red jag ut i snön. Petter hade vilat över julen och det var dags att inviga nya sadeln. Jag har ju ridit i min akademiska sadel i ett år nu och tyckte den var väldigt svår att vänja sig vid (för att den inte har några knästöd) men nu gillar jag den jättemycket. Har dock saknat knästöd ibland och känt att jag vill ha en sån sadel att varva med. Den låg bra (som jag såg det). När jag först satte mig i den kändes det jättekonstigt för tyngdpunkten blev en helt annan....det är bara att vänja sig igen då... Superskön var den på ett helt annat sätt än den andra. Lite hal där lädret är ljust men den gnussar man väl upp med tiden. Ska försöka få bild med sadeln på idag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards