ar-tanten

Alla inlägg den 13 december 2017

Av C E - 13 december 2017 06:30

Man kan ju träna fast man "bara" rider efter en väg, det är ju bara fantasin som sätter gränser. Just nu jobbar jag mycket med att han ska ta tillbaka för sitsen. Jag rider mest på långa tyglar. När vi travar på vägen hem (en annan häst framför mig) är det superbra träning att med långa tyglar och enbart för sitsen sakta och öka farten, svårast är ju att sakta farten, inte ha focus på att komma ikapp hästen framför. Man får en känsla för hur mycket hjälp man måste ge. Går det för fort i traven är det lättast att göra det i lättridning och rida långsammare med sätet för då anpassar han sig efter min takt och måste sakta ner. Så nu håller vi på att känna av hjälperna, och att även komma till den långsamma traven med säteshjälp.

 

Bönan då.....ja, jag kan väl säga att hon är väldigt vig och rörlig, och att hoppa rakt upp i luften flera meter inte är några som helst problem. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards