ar-tanten

Alla inlägg den 13 juli 2016

Av C E - 13 juli 2016 16:15

...i miniformat. Knölade in småhundarna i bilen och åkte till veterinären för kloklippning, med ålderna har min syn på nära håll blivit mycket sämre och jag törs inte längre klippa klorna. Hittade inte några koppel så grimskaften fick duga.

 

Av C E - 13 juli 2016 05:42

Så här ser Petters veckoschema ut:

Måndag:

Skritt, flytta för tramp, focus på huvudet - vilket betyder att vi jobbar enbart i skritt, att han ska svänga/flytta sig enbart med vikthjälper, göra halt enbart med vikthjälp och att han inte får "tappa huvudet". Skritten varieras i tempo.

Tisdag:

Böjda spår. Än så länge bara i skritt och trav.

Onsdag: vila

Torsdag:

Kravlöst, vilket betyder att Petter får välja vilken väg vi ska rida, han får välja gångart, tempo och form. Jag rider alltså i princip på långa tyglar. Oftast så väljer han en snabbare skritt med inslag av trav

Fredag:

Travuppgångar där jag ska tänka uppåt för att få en bärigare långsammare trav.

Lördag: vila

Söndag:

Skolor. I dagsläget enbart i skritt och trav. Sen är jag inte jättelåst vid schemat även om det är en utgångspunkt. Känner jag att idag är det en bra dag att gallopera så gör vi det, eller att jag byter från måndag till torsdag och det känns så. Det här är ju basic och när styrkan kommer så får vi göra om schemat lite. Det viktiga nu är han ska orka bära sig mer bak, då han gärna vill bli framtung.

 

Här rider vi i skolskritt, och han har blivit riktigt stark i det och kan gå väldigt långsamt lite längre sträckor. Det kan se väldigt tråkigt ut för någon som tittar på, men jag lovar att det är full koncentration.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards