ar-tanten

Alla inlägg den 26 juli 2016

Av C E - 26 juli 2016 05:24

Alltid bra att ha en extra plan om det skiter sig. När jag blir 65, om 15 år, så har jag inte råd. Huset måste säljas, bilen likaså. Jag har inte råd att både äta och bo, och absolut inte ha några djur. Så jag har klurat lite på olika alternativ för man kan ju inte bara lägga sig ner och ge upp.

Plan B (1)

Flytta till min bror och hans fru i Thailand, där har man råd att leva för det jag enligt de orange kuverten kommer att få i pension. Frågan är om jag kan lämna barnen i Sverige och bo i ett annat land? Tror inte det. Det bästa vore ju om man kunde vara i Thailand på vintrarna och i Sverige på sommaren, men flygbiljetter kostar pengar.

Plan B (2)

Flytta hem till något av barnen och hoppas att dom tjänar bra och har lust att försörja mig.

Plan B (3)

Eftersom det inte finns några banker med pengar och för all del inte några pengar alls längre, så går det inte att råna någon bank eller annan affärsinrättning, får väl råna en restaurang på mat eller något, så att jag får sitta i fängelse, där får man ju mat och husrum. Ja ja, den som lever får se. Vad hände egentligen med Sverige?

    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards