ar-tanten

Alla inlägg den 24 juli 2016

Av C E - 24 juli 2016 05:38

...spenderade jag mycket tid igår. Förvällde nässlor och silade av vätskan, det tog sin tid. Avkoket är rätt nyttigt och Petter ska få lite varje dag, smakade helt ok för mig med. Emellanåt gick jag ut och plockade nya örter, torkade i torktumlaren (i ett örngott). Ungarna undrade varför det luktade blommor i hela huset haha. På kvällen åt vi nässelpaj med getost och sallad. Det är ju verkligen tabu att gnälla på värmen i vårt land men nu gör jag det. Petter har väldigt jobbigt med värmen, och krypen. Han är ju insmord, har flugtäcke, ett hus att gå in i men inget fungerar. Så nu när det är vindstilla (ovanligt) och varmt så står han inne. Har prövat att vända på dygnet (att han är ute på natten istället) men det går inte heller pga knotten. Så Petter och jag längtar till hösten....

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards