ar-tanten

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Promenad

Av C E - 30 augusti 2017 05:17

Jag hann inte mer än att köpa en ny dammsugare, så började bilen låta konstigt, som ett gammalt kylskåp eller nått. Stannade till hos en bilkunnig kompis och erbjöd en tur. Domen blev gissningsvis något med nått kors eller nån knut, så idag ska den in på verkstad för genomgång och så att dom kan beställa rätt grejor. Hahaha, eller inte. Annars trodde jag inte att man kunde vara så här trött.


Bönan fick en långpromenad med sadel på, hon har ju inte gått promenader på väldigt länge då hon inte vill gå själv, nu har vi sällskap och promenerandet var plötsligt inga problem, hon till och med frustade. Måste dock komma ihåg att rida innan promenaden nästa gång, för när jag satt upp på Petter var jag rätt färdig. Vilken tur då att han kändes väldigt fin från start, han frustade flera gånger och gjorde sådana där ljud som dom gör när dom ska rulla sig eller nått. Provade att korta steget från sätet, check, provade trampet i stigbygeln (att han följer med åt det hållet jag lägger vikten), check, sen travade jag på volten och han böjde sig så fint och bar sig så väl åt båda håll på väldigt lösa tygla, så då avslutade jag efter tio minuter. Sen gick han ut i hagen och rullade sig.


Uppskattar alla kramar jag får, och all omtanke, och all hjälp!


Tyvärr inga nya bilder, hinner inte riktigt med det.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards