ar-tanten

Alla inlägg den 1 november 2016

Av C E - 1 november 2016 05:31

...var det väldigt dimmigt när jag red, man såg kanske 100 meter, det är tjusigt tycker jag, lite trolskt. Petter och jag tränade på skolskritt och diagonalslutor, dom är mycket lättare åt höger. På vägen hem var det travuppgångar, dom börjar kännas lätta så det kanske är dags att korta ner antalet steg. Nu gör vi kanske fyra-fem travsteg innan skritt.

    

Bönan fick också träna travuppgångar, och sen travade vi (jag sprang) en lite längre sträcka....hon kan ju vara lite ovillig till att röra sig i trav och galopp när vi tränar, men det kommer väl... I hagen är det inga problem, även om hon måste ha lite motivation, tex att Petter jagar henne, eller att hon är på bushumör... Hon är en lugn häst som inte ser någon vits med hastighet förrän det är motiverat, så det är det jag försöker.....få henne motiverad. "Varför ska jag springa? Har vi bråttom någonstans?"  Hon är ju i rundaste laget och skulle må bra av att röra sig....jag vet det...men att få henne att förstå det. Knepigt det där. Hon gillar ju inte att gå för långt bort från gården, och hon gillar inte att röra på sig i "onödan", och hon är lättfödd.... Haha, det låter som mig ju!

   

Älskar Iris ansikte, hon är som en öppen bok....

Ovido - Quiz & Flashcards