ar-tanten

Alla inlägg den 9 november 2016

Av C E - 9 november 2016 05:26

När jag gör något, vill jag göra det ordentligt. Jag är noggran och lite manisk (om det inte är något tråkigt förstås). Jag tog mitt jobb på stort allvar, jobbade mycket övertid och ofta hade jag flera jobb, ett heltids och ett deltids. Gissar att det var därför jag brände ut mig och hur jag fick min kroniska utmattning, har förstått att det är ganska vanligt bland ADHD-folk. Likadan är jag om jag ska pyssla, som den gången jag skulle göra hemgjort vin. Jag beställde hem snygga flaskor, en liten maskin som satte korkarna i flaskorna, etiketter, och sen gjorde jag flera satser på rad. Kunde stå och titta på min fina vinsamling och känna mig stolt, men jag drack nog inte mer än ett par flaskor då det i ärlighetens namn inte var så gott. Det mesta dracks upp av våran granne faktiskt.


Eller som den gången när jag lärde mig tenntrådsbroderi....jag gjorde armband efter armband, börsar och väskor i oändlighet....tills det inte var kul längre. Likör har jag gjort också, ca 30 liter med 8 olika smaker....det var tjugo år sedan och jag har fortfarande kvar några flaskor. Eller när jag gjorde chokladpraliner och fyllde hela kylskåpet med praliner med olika smaker och fick kasta flera kilo choklad. Lärde mig att sticka och stickade säkert 10 tröjor med olika mönster....de ligger fortfarande oanvända i garderoben....stickade ett gäng hundtröjor också....dom andvänds i alla fall. Så när jag häromdagen talade om för min gubbe att jag tänkte göra mjöd så var hans reaktion.... Åh, nej! Var ska du göra av alla flaskorna då? Haha, han känner mig.... får väl ha värsta festen eller nått om dom inte går åt.

   

Ovido - Quiz & Flashcards