ar-tanten

Alla inlägg den 14 november 2016

Av C E - 14 november 2016 05:42

På förmiddagen gjorde jag soppa. Jag har ju en massa släktingar i Canada, och har bytt sopprecept med en av dom. Hon fick recept på min ärtsoppa och jag fick på hennes, så igår gjorde jag den. En spännande ny smak, den blev godare när jag mixade den lite, smakerna kom fram lite mer.

 

Hästarna gick i hagen hela dagen, och gjorde det hästar gör. Artur och Petter nyper varandra, jagas lite men står oftast tätt intill. Bönan håller koll på huset och gnäggar så fort någon öppnar dörren. Tycker hon att jag är sen ut till mattiderna flyttar hon omkring vattenkaret. Det är i stål och det låter väldigt högt när hon gör det.


Vi  har ju en egen varulv på gården, hon både ser ut som en och låter som en. Hon är kung över hundarna, såklart, äldst och störst. Kärvänliga Doris. Hon opererade bort lite cancerknölar för ungefär ett år sedan, nu har hon små knölar lite överallt.... Men än så länge mår hon bra, och är glad..... Söta Doris, den konstiga hundblandningen jag vet. Dalmantiner, Siberian Husky och Kungspudel.

 

Ovido - Quiz & Flashcards