ar-tanten

Alla inlägg den 12 november 2016

Av C E - 12 november 2016 05:41

...den lånade sadeln nu. Den låg väl inte som en smäck direkt, men inte helt tokigt heller. Jag får ringa sadelmakaren på måndag och se om jag kan skynda på det hela.


Vi red den korta vägen och Petter fick helt välja, syftet var ju att känna hur sadeln kändes. Han tuffade på utan konstigheter, valde trav här och där. Ja, han har ju stått ett tag nu, så det var ju lite extra energi där också. Det var härligt att äntligen få sitta upp men jag känner mig inte helt nöjd med lösningen. Tänker att jag rider varannan gång och bara promenerar varannan gång tills sadeln är stoppad.


Sen tog jag ut bönan. Vi tränade på travuppgångar, och det blev bättre flow när jag "travade" på stället lite så hon han med mig och inte blev överraskad när jag helt plötsligt var på väg i en högre växel.


    Nu är vintern här, och man kan inte komma ifrån att det är väldigt vackert med all rimfrost, även om det är lite kallt om fötterna.

Ovido - Quiz & Flashcards