ar-tanten

Alla inlägg den 18 november 2016

Av C E - 18 november 2016 05:25

Väderet är ju rätt märkligt nuförtiden, de senaste tre-fyra åren har det knappt varit vinter alls. Det snöar, tinar, regnar, blir isgata, snöar, tinar, regnar och fortsätter så hela vinterhalvåret. Inte så kul. Härom dagen regnade det, igår när Petter och jag var på promenad snöade det stora fluffiga flingor, men då hade han stått två dagar pga regnet så det var ju inget att snacka om, vi skulle ut bara. Petter hade en del krut under hovarna. Vi kunde jobba en kort stund sen var det bara att försöka hålla jämna steg med min bärsärk som var väldigt vaken och "på". Vägen var oplogad och jag hade storstövarna på så det blev (för mig) en jobbig promenad. När vi går/rider när det är oplogat så går jag bara och väntar på att plogbilen ska komma (mardröm), vägen är så smal att två bilar inte kan mötas på sina ställen och en plogbil är ju rätt bred och Petter...... Man får ha en plan B, liksom. Fältet är en bra flyktväg, och grannarnas uppfarter likaså. Får man möte vid ett skogsparti......ja, då hoppas jag att plogbilen stannar så vi kan trixa oss förbi.


Bönan fick träna lite skolor. När jag skulle mata dom vid lunchtid var jag några minuter sen, och då hoppar hon som jämfota och ser väldigt spänstig ut haha.


Men promenaden tog knäcken på mig, blev liggande resten av dagen.... Och idag ska det tydligen komma regn/snö....

 

Ovido - Quiz & Flashcards