ar-tanten

Alla inlägg den 15 november 2016

Av C E - 15 november 2016 05:32

Petter fick gå en promenad igen, med lite markarbete längs vägen. Igår blev han inte brydd när jag saktade farten i skritten...han lär sig fort även om  han inte ville gå så många steg långsamt, det är lättare uppsuttet, men han fattar vad jag vill i alla fall, och travuppgångarna gick mycket bättre igår. Duktig! Halterna var också överlag bra...men lite långsamma på hemvägen.


Med bönan introducerade jag något nytt...som hon satte på första försöket. Vi gick längs vägen, kortade och ökade skritten, travuppgångar, halt och så backade jag och hon bara följde med. Jag behövde inte göra något, inga viftande grimskaft ellet tryck i grimman. Vi gjorde det flera gånger så det var ingen tillfällighet. Målet (förutom vår connection) är att göra det som ingår i riddarprovet från marken, alltså groundwork, inte för att jag har som mål att faktiskt göra provet inför Bent, men att kunna göra det. Ja, ni fattar.


Annars känns det riktigt trist att inte få rida, jag  har beställt den där sadeln, insåg att den inte behöver betalas förrän den kommer, och det är 6-10 veckors leveranstid eftersom dom görs efter beställning. Den som väntar på något gott..... och nu fick vi ju tillfälle att träna på markarbete, något jag har skjutit upp när det gäller Petter.

 

Ovido - Quiz & Flashcards