ar-tanten

Alla inlägg den 8 november 2016

Av C E - 8 november 2016 05:27

Jag gillar när min kropp följer planeringen för hästarna. Nu har jag ingen sadel, perfekt läge att bli lite sjuk. Sjuk blir man ju ändå liksom, men när det passar in i planeringen är det ju guld. Jag visste först inte om det var feber eller om det var klimakteriesvettningar haha, det känns ungefär likadant, men oj vad trött jag är. Igår sov jag i princip hela dagen, förutom när jag var tvungen att gå ut och mata hästarna, bära vatten och mocka. Jag drömde ganska roliga drömmar också, det är ju inte alltid man kommer ihåg dom men det gjorde jag nu.

Den första: Drömde att en familj (inte min) satt runt ett köksbord. Framför sig, där tallriken borde vara, stod ett stort fotografi av vederbörande, en fin leende bild. Alla personer runt bordet hade en bild framför sig. Så fotografierna stod och log åt varandra, medan personerna satt bakom bilderna och pillade på sina telefoner.

Den andra: Två stora björnar var i hästhagen, massor med folk kom för att titta på dom (som på zoo) medan jag stängde in mig i stallet.

Den tredje: Min gubbe hade tagit bort alla bänkskivor i ek och bytt ut dom mot någon böjlig plast. Jag var jättearg!


Sen pratade jag med en kompis som jag skulle ha träffat om jag hade mått bra, hon trodde att jag hade fluffat ner mig i något mjukt täcke och låg och mös..... Nä, verkligheten var en annan.... jag hade lagt mig i gubbens säng. Han tog upp 50% av sängen. De fyra hundarna tog upp 25% och så var det 25% över till mig. Jag fick den nedre halvan eftersom Doris tog den övre halvan, så jag hade benen utanför sängen och en del av kroppen låg på gubbens gitarrfodral. Iris låg på mitt huvud som vanligt och Bebis och Humlan låg packade till vänster om mig, under gubbens ben. Inte särskilt fluffigt.


Så fort jag mår bättre ska jag åka och titta på två sadlar som jag kan låna.... nu är jag lite lur på om jag ska beställa en sadel på avbetalning....


 

Längtar efter det här....

Ovido - Quiz & Flashcards