ar-tanten

Alla inlägg den 7 november 2016

Av C E - 7 november 2016 05:25

...sedan i Onsdags. Petter  har tackat nej till det, så först fick han vila tre dagar och igår så tog vi en avsutten promenad, det var väldigt trevligt. Petter var avslappnad och vi tränade på det bönan och jag tränar på, fast bara lite eftersom jag inte tränat så med Petter särskilt mycket. Det räckte med halt och travuppgångar. Tycker att han var duktig. Vi gick förbi en parkerad bil som hade radion på, det var värsta skräckfilmen för Petter. En icke hästmänniska förstår inte, men dom mest vardagliga saker kan vara superhemska för en häst, i det här fallet var det radion.


Hur gör han då när han tackar nej till träning? I början när jag förmodligen var lite trögfattad ställde han sig i hörnet av boxen med rumpan mot mig, inte så svårt att fatta vad det betyder. Nu stannar han i dörröppningen (boxen) och ser ut på ett visst sätt. Han är inte sjuk eller oren, så jag gissar att det är sadeln som spökar. Tänker inte rida i den förrän den är omstoppad. Jag har pratat med hon som ska stoppa om, men hon visste inte riktigt när hon hade vägarna förbi våra trakter...det kan alltså dröja. Inte heller har jag råd att köpa den där sadeln jag ska köpa såhär innan jul....Kan tänka mig att familjen blir jätteglad om jag säger att vi ska ställa in julen för att Petter behöver en ny sadel.... Fast det är ju det jag skulle vilja göra. Får se om jag hittar en att låna så länge, annars blir det väl mysiga skogspromenader för  hela slanten.... För er som inte vet vad en sadel kostar så är det allt från 10 000 till 50 000, och det brukar ju vara så att man får det man betalar för. En OK sadel kan man få men då kanske den är superhal och gör att man glider omkring i den, eller så är den inte särkilt skön att sitta i eller så.... Jag vill sitta skönt den stunden jag rider, och jag vill att den ska sitta skönt på Petter. Usch för sadlar! Läser några bloggar om andra som har Welsh Cob, och dom verkar ha samma problem med sadel, man byter och byter utan att hitta något som ligger riktigt bra.


  Han är bra stilig min kille!

Ovido - Quiz & Flashcards