ar-tanten

Alla inlägg den 2 december 2016

Av C E - 2 december 2016 05:24

..känner jag mig som Fantomen. Inte för att jag är särskilt tuff, eller bekämpar någon brottslighet, jag dricker inte ens mjölk...men för att ibland....tar jag av mig ridkläderna och går ut bland folk klädd i anonyma kläder, som vem som helst... Oftast är det när det är skolmöten, eller andra möten förknippade med ungarna. Igår var det skolmöte, väldigt roligt att höra om dotterns framsteg och utveckling, även om jag har märkt det hemma redan, och för att jag och min dotter pratar mycket. Men kul!


Dom som säger att ridning inte är någon träning, får finna sig motbevisade, för jädrans vilken träningsvärk jag har, och det efter ungefär tjugo minuters ridning i skritt och trav. Ja, ja, idag ska jag upp på Petter igen. Han fick vara igår eftersom jag hade det där mötet, och bor man ute i skogen så tar ett möte halva dagen. En timme dit. Möte. En timme  hem. Handla osv. Hatar att känna mig stressad när jag rider så jag red inte innan mötet då det skulle bli tajt, får inte någon bra känsla om jag är stressad och då är det bättre att låta bli. Petter har ju verkligen visat att han har mognat enormt och inte alls blir "galen" av att vara ifred någon dag (eller tre veckor för den delen).


Min dotter och jag har börjat kolla igenom gamla tonårsfilmer a la 80-tal. I dagsläget har vi sett: Lost boys, 16 Candels, Heathers, Drivers license och Breakfast club. Min favorit av dom är Heathers. Dotterns favorit är 16 Candels (och den kommer som klar tvåa på min lista, den är hysteriskt rolig).


 

Ovido - Quiz & Flashcards