ar-tanten

Alla inlägg den 11 december 2016

lol

Av C E - 11 december 2016 05:25

Jag kollar på en tv-serie. Det är perfekt för mig, och med en tv-serie kan man stänga av närsomhelst och för mig är det avkoppling. Nu kollar jag på Bones, så har ni tänkt att se den och inte vill veta spoilers sluta läs nu. I alla fall, den handlar om genier som löser brott, jag gillar smarta serier, men den här..... Ärligt talat så vet jag inte riktigt varför jag fortfarande ser den, eller det vet jag, jag måste avsluta, kan inte lägga ifrån mig en bok som inte är färdigläst. Undantaget som bekräftar regeln var Grottbjörnens folk, den kunde jag fan inte läsa ut... Tillbaka till Bones då. Huvudpersonen är rätt osympatisk då hon alltid ska ha rätt (eftersom hon är ett geni) och typ inte får dåligt samvete när hon sårar andra. Den andra huvudpersonen är FBI-agent. Det är tio säsonger, och nu är jag på den tionde säsongen, och då har jag följt dom här genierna i många år, jag ser dom bli äldre och....så helt plötsligt ser det kvinnliga geniet ut såhär:

  utan att någon reagerar, inte ens hennes man. Medans jag sitter och blir irriterad...dom är ju gifta i serien, varför inte bara skriva in en graviditet liksom, ALLA ser ju....utom dom i serien då.

  Här börjar dom fundera på graviditetstest för mensen har uteblivit någon månad (jo hahahaha) Hon kissar på stickan, och han....åh tänk om vi ska ha barn....... Dumhuvud...... Men det är hon ju såklart (det visste vi redan) och mannen blir jätteglad och .....åh, vi måste berätta för...... Men nä, säger hon, vi håller det för oss själva ett tag till..... Eh?

  Här håller dom det fortfarande för sig själva, nä inget konstigt här inte, jag åt lite mycket kakor bara..... Ja, det var det roligaste på hela serien, jag skrattade gott i alla fall.


När jag sitter och kollar på serier, brukar jag ha sällskap. Oftast av

  min tjej Iris. Igår satt gubbens nr 1 på golvet och såg ut såhär

  Då vill hon något. Så hon fick sitta i knät en stund, något hon aldrig gör när gubben är hemma.....


Igår red jag igen för första gången på en vecka ungefär, jag hade kunnat göra det i förrgår också men då låg jag med migrän. Vi skrittade bara för att sätta igång lungt och fint. Petter var med på noterna, lugn och avslappnad trots mycket vila. Bönan fick gå en liten promenad, vi måste träna på att gå längre bort, utanför bekvämlighetszoonen, men hon har åsikter om det, så det blir inte så långt bort i början, hon måste känna sig bekväm med det.....

Ovido - Quiz & Flashcards