ar-tanten

Alla inlägg den 14 december 2016

Av C E - 14 december 2016 05:27

Igår regnade det och var -7 grader, så jag ställde in ridningen.....igen. Den här vintern har verkligen inte bjudit på mycket ridning. Annars (innan isvintrarna kom) var vintern min favorit på året, jag tog av skorna på hästarna och kunde träna på. Nu, inte så mycket. Tur att man inte har något OS att träna inför. Regnet fryste direkt det landade, det gjorde att Petter fick en väldigt tjusig silverman.

 

Jag är intresserad av färger på hästar och tycker det är kul. Ni vet ju att jag har en förkärlek till gula hästar, men jag är även svag för musblacka, silverbruna och tigrerade hästar. Ibland tänker jag att jag ska betäcka bönan, och gör jag det blir det med en PRE som är perlino (dubbla gulanlag) och som garanterat ger gul avkomma, eller med en homozygot knabstrup, som garanterat ger prickig avkomma. Tänk en prickig PRE-korsning....


Bönan är ju alltid silver

 

Ovido - Quiz & Flashcards