ar-tanten

Alla inlägg den 9 december 2016

Av C E - 9 december 2016 05:31

Det fortsätter att regna på vår snö. Det innebär att hela gården är täckt av blöt hal is. Det är verkligen med livet som insats man ger sig ut för att ge hästarna hö. Vi har sandat små gångar, men på dom har det regnat och eftersom det är minusgrader fryser det på direkt vilket gjorde hela det projektet meningslöst.

  Det läskigaste momentet var att ta sig upp till höloftet, då hela bron upp dit är täckt med en tunn hinna blankis, för att inte tala om när man ska ner igen med höpåsar i händerna. Måste införskaffa en spark. Jo, jag har brodd men man glider omkring ändå.... När jag skulle flytta bilen bara gled den, gården sluttar en del. Fundarar på att fästa linor i alla väggar här och där så att jag kan dra mig fram lite som fångarna på fortet. En lina fäst uppe på hölon så att jag kan hålla i mig när jag ska upp och ner där.

 

På kvällen gjorde jag Marockansk kycklinggryta, det var en väldigt speciell smak på den då den innehöll en del kryddor jag vanligtvis inte har i mat - kanel, kummin, anis, men god var den.

  Så det blir nog ingen ridning idag heller.... Tror jag ska ta på mig en hjälm nästa gång jag går ut...

Ovido - Quiz & Flashcards