ar-tanten

Alla inlägg den 6 juni 2017

Av C E - 6 juni 2017 05:18

Igår blev det ingen ridning för först var hovslagaren här och då vill jag inte rida direkt efter, och dessutom spöregnade det. Istället gick jag upp på höloftet för att flytta hö. Det är första gången jag får hö över och det är ju positivt, men det måste flyttas nu så att jag kan göra rent och förbereda för det nya höt. Skittråkigt jobb, och så lyckades jag göra något med ryggen så att jag inte kunde gå ordentligt. Det hugger i ryggslutet, musklerna krampar lite, och då höll jag inte alls på länge, det gör jag aldrig eftersom jag inte orkar mer än 15 min, men det räckte den här gången.


På eftermiddagen pratade jag med mamma, vi har lite problem med att skicka bilder till varandra på sms, hon ser inte mina och jag får inte hennes, men så fick hon iväg en bild som jag såg. Men då ska jag skicka en bild på Petter sa jag, och glömde genast bort det. Sen kom jag på att jag skulle skicka en bild och skickade den första bilden som dök upp.

  Mamma ringde genast tillbaka och frågade vad jag hade gjort med Petter. Ja, det är ju inte Petter på tallriken såklart utan en vattenmelonsallad som ska ätas idag när jag och min kompis åker till Dalarna fram och tillbaks. Så ingen ridning idag heller då rå.

Ovido - Quiz & Flashcards