ar-tanten

Alla inlägg den 13 juni 2017

Av C E - 13 juni 2017 05:31

Igår sa väderprognosen att det skulle regna från tiotiden och resten av dagen, och så skulle dotterns skolklass komma hit vid tio, så klockan sju tog jag in hästarna. Riktigt skönt faktiskt, då det fortfarande var svalt. Dom har fått sova ute några dygn nu så jag misstänkte att Petter skulle vara lite trött, det var han inte. Vi höll till på ridbanan, repeterade lite övningar från i lördags.... Åh sån trav han får till! Så det blev ett kort pass (fast jag rider ju aldrig långa pass) för allt jag bad om gjorde han finfint.

  Före och efter passet får man ju äta gräs, det tar oftast längre tid än själva passet haha. Sen bytte jag häst och gick tillbaka till ridbanan.

  Bönan får inte äta lika länge som Petter, men det har med hennes figur att göra... Hon var däremot lugnare i huvudet och bjöd riktigt bra i traven (vilket har varit vårt stora problem). Prövade också longering en kort stund. Känns bra det här!


Sen kom dotterns klass, vi gjorde en rundtur på gården, sen åkte vi till en rastplats i närheten för att grilla lite lunch.

       

Ovido - Quiz & Flashcards