ar-tanten

Alla inlägg den 23 juni 2017

Av C E - 23 juni 2017 05:29

Min bärsärk.... haha, skulle inte vilja ha Petter som ovän, så stor och tuff och stark, så mäktigt vacker. Igår red vi ut igen, trodde att han skulle vara lite däst efter buset när Artur kom hem, men inte då. Pigg och glad, ofta när vi rider ut låter jag honom välja tempo lite, men igår bad jag honom hålla ett lägre tempo och han behöll det fint, behövde alltså inte påminna honom. Annars är han  bra på att smyköka. När vi nästan var hemma prövade jag att korta traven ytterligare.... wow, skulle haft någon som filmade, det kändes som början till passage, luft i steget som ändå var samlat. Fast jag ser ju på honom att han är stark nu.

                       

Vad gör han ens på det sista kortet?

  Glad midsommar på er!

Av C E - 23 juni 2017 05:29

Min bärsärk.... haha, skulle inte vilja ha Petter som ovän, så stor och tuff och stark, så mäktigt vacker. Igår red vi ut igen, trodde att han skulle vara lite däst efter buset när Artur kom hem, men inte då. Pigg och glad, ofta när vi rider ut låter jag honom välja tempo lite, men igår bad jag honom hålla ett lägre tempo och han behöll det fint, behövde alltså inte påminna honom. Annars är han  bra på att smyköka. När vi nästan var hemma prövade jag att korta traven ytterligare.... wow, skulle haft någon som filmade, det kändes som början till passage, luft i steget som ändå var samlat. Fast jag ser ju på honom att han är stark nu.

                       

Vad gör han ens på det sista kortet?

  Glad midsommar på er!

Ovido - Quiz & Flashcards