ar-tanten

Alla inlägg den 10 juni 2017

Av C E - 10 juni 2017 05:25

      Gick runt på gården härom dagen, mysigt och grönt. Hägg, syrener, bärbuskar och gräs.


Igår fick vi till travuppgångar på lös tygel. Jag har som väntat in Petter lite i några dagar. Är han väldigt pigg känns det inte som läge att träna travuppgångar (när vi är väl tränade ska det ju funka vilken dag som såklart). Igår var det däremot läge och jag är så nöjd med hur bra han lyssnade och att vi kunde göra det för små hjälper, jag måste fortfarande ta lite i tygeln, men bara en liten förhållning och allt är väl balanserat.


    På vägen hem får man äta. Eftersom dom inte får gå på klassiskt bete på sommaren så vill jag erbjuda gräs vid vägkanten efter ridning/träning.


Såg någon notis om någon som skulle göra maskrossirap, smakade det för många år sedan och höftade till ett eget recept då jag inte hittade något. Plockade blommorna tidigt på morgonen och lät dom ligga kvar i bunken för att blomma ut igen när solen kom. Sen kokade jag sirap. Blomdoft i hela huset.... och det blev lika gott som jag mindes så receptet måste ha varit rätt likt det rätta. Gott till glass och pannkaka!

 


Ovido - Quiz & Flashcards