ar-tanten

Alla inlägg den 25 juni 2017

Av C E - 25 juni 2017 05:24

Hade ju tänkt ha en innedag igår när regnet ändå öste ner.... Men sen såg jag på väderprognosen att det ska regna ganska mycket nu närmaste veckan... och sommarhagen måste vara klar till på torsdag då Arturs kompis kommer. Helst vill man ju inte gå runt i midjehögt gräs en regnig dag, men jag gör hellre det än rider en regnig dag. Kanske måste jag göra det ändå, men jag gick ändå ut och började. Iris hängde envist med, de andra hundarna stannade på gårdsplanen.

   Det jag gjorde var att kontrollera eltråden och ersätta trasiga stolpar. Älgen raserar på några ställen varje år. Orkade gå igenom ungefär halva hagen, då var jag blöt upp till midjan, hade vatten i stövlarna och några myggbett. Känns ändå bra att det är påbörjat.

           

På sista bilden ser ni att Artur och Petter är synkroniserade, ni ser också att Petter vinklar sina bakben mer än Artur, det är väldigt kul att se, då det är det vi har jobbat med i några år nu. Älskar att titta på dom när dom busar i hagen.

Ovido - Quiz & Flashcards