ar-tanten

Alla inlägg den 21 juni 2017

Av C E - 21 juni 2017 05:26

Igår red jag ut igen, det är intressant att se hur mycket väder påverkar hur pigg häst man har. Är det varmt är Petter typ jättetrött, blåser det och är lite svalare är han rätt pigg och mer vaken på omgivningen, lite skvättig. Red tidigt på morgonen eftersom det skulle regna lite senare, och det försöker man ju undvika in i det längsta. Eftersom han var så piggelin så travade vi rätt mycket. Min plan har i flera dagar varit galopp, men jag fegar ur, är inte helt bekväm med sadeln och eftersom jag vet att han kommer att sprattla så ..... fegar jag. Ja, ja, det kommer en dag då han och jag är på samma våglängd (trött Petter och modig jag) och då....


 

Min Ordo Equester är till salu, känner ni någon som letar en sån så tipsa gärna. Min är brun, vid med sits 16,5. Den är i kalvskinn, tre år och nystoppad. 10 000:- Passar en normal till lite svängd rygg.


Har lyckats dra på mig nackspärr igen, vet inte riktigt hur jag lyckas men så är det.


Nu har det också dags att skörda ogräs att torka till hästarna, ett tips är att torka dom i torktumlaren, lägg dom då i ett örngott.

 

Ovido - Quiz & Flashcards