ar-tanten

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av C E - 17 juni 2017 04:59

Varmt och skönt igår, när jag skulle ta in hästarna låg Petter ner, men reste sig direkt när jag öppnade hagen. Vi gick till ridbanan, gjorde snett igenom med skritt på kortsidorna och en halt, sen trav rakt igenom. Eftersom han var så lugn i huvudet (lite tröttis) så lyssnade han bra på förhållningar, även pyttesmå så jag red mest på lång tygel och var lite stolt över att kunna svänga ändå, det är inte alltid det går.

 

Bönan fick gå på linan, något vi inte har jobbat mycket med alls. Delsvis för att jag inte har lyckats förmedla riktigt vad jag vill..... eller ja, det är svårt när hon inte bjuder fram. Skritt går för det mesta bra, men igår..... igår travade hon flera varv på volten åt båda hållen. Tänk att man kan bli glad för så lite haha, och med Petter är det tvärt om på linan.... typ "hörru ska du ta och sakta av lite nu".

  Eller som min gubbe sa.... den bästa tiden är nu!

Ovido - Quiz & Flashcards