ar-tanten

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av C E - 14 juni 2017 05:21

Ibland fastnar jag i tankarna, grubblar över något som absolut inte spelar någon roll. Som det här med Frankenstein och hans monster. Jag har sett hur många filmer som helst om Frankenstein, många följer den klassiska historien, en del är ändrade lite på, men i princip samtliga så är monstret ihopsatt av olika döda människor. Men varför då? Det vore väl mer logiskt att bara ta en människa ur graven och "ge den liv", varför hålla på och byta ut armar och öron och inre organ. Den första människan man grävde upp lär ju ha haft egna armar, öron och allt det som finns inuti människor. Det måste ju vara mycket jobbigare att gräva upp sju människor än en. Är det någon som har något bra svar på det? Orkar inte riktigt läsa igenom boken för att få svar (om det finns något).


Igår blev det inget vettigt gjort då jag hade ett möte i stan..... ogillar möten starkt och när ungarna är utflygna tänker jag aldrig mer gå på möten. Så det så!


 

Av C E - 14 juni 2017 05:21

Ibland fastnar jag i tankarna, grubblar över något som absolut inte spelar någon roll. Som det här med Frankenstein och hans monster. Jag har sett hur många filmer som helst om Frankenstein, många följer den klassiska historien, en del är ändrade lite på, men i princip samtliga så är monstret ihopsatt av olika döda människor. Men varför då? Det vore väl mer logiskt att bara ta en människa ur graven och "ge den liv", varför hålla på och byta ut armar och öron och inre organ. Den första människan man grävde upp lär ju ha haft egna armar, öron och allt det som finns inuti människor. Det måste ju vara mycket jobbigare att gräva upp sju människor än en. Är det någon som har något bra svar på det? Orkar inte riktigt läsa igenom boken för att få svar (om det finns något).


Igår blev det inget vettigt gjort då jag hade ett möte i stan..... ogillar möten starkt och när ungarna är utflygna tänker jag aldrig mer gå på möten. Så det så!


 

Ovido - Quiz & Flashcards