ar-tanten

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av C E - 2 oktober 2016 05:44

..på gården. När man bor som vi gör, mitt i skogen händer det ju att de vilda djuren kommer på besök. Igår fick vi påhälsning av den här lilla killen.

   

Helt oblyg gick han (?) omkring på gårdsplanen, jag gissar att det är en han eftersom vi har fyra tikar. Sen gissar jag att det var en ganska ung räv också eftersom han var så orädd, såg inte ut att vara någon skabbräv. Vi beundrade honom en stund sen gick gubben ut och skrämde honom. Jag skulle gärna ha en gårdsräv, men man måste ju tänka på att vi har små hundar och katter som går ute också.


Annars har vi fått besök på gården av vår älg, som jag nu inte sett på ett tag, är lite orolig att hon ligger i någons frysbox.

 

Och så har vi vid två tillfällen sett en ensam kvarglömd ren.

 

Och så har vi ju grävlingen på kasa, tyvärr har jag inget foto på den, men det var en riktigt stor en.. Björn och järv finns i skogen och jag är glad att dom håller sig där, inget man vill vara för nära.

Ovido - Quiz & Flashcards