ar-tanten

Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av C E - 4 oktober 2016 05:35

...skjutsa dottern till bussen stod det en älgtjur mitt på vägen. Tyvärr blev bilden inget vidare eftersom det var väldigt dimmigt. När den gick av vägen så vi att det stod en ko och en kalv och väntade på den.

 

Lät Artur springa lite på linan (för att se hur pigg han var), det blev bara några varv eftersom han var rätt sansad. Sen klev jag upp och red några varv i skritt och trav, tyvärr hade jag glömt att korta stigläderen efter Petter så de var lite långa, men jag ville inte hålla på och mecka med det. Men jag satt upp i alla fall!


Sen var det Petter då, det var hans välja-dag. Då får han välja åt vilket håll, tempo och form. Jag rider på lång tygel då, men igår blev det inte ridet, vi hade solen i ögonen och så lät kråkorna väldigt mycket i skogen och Petter ville inte gå. Det är ju en bra överlevnadsinstinkt, låter fåglarna så är det ju något som stör och med solen i ögonen ser man ju inte. Så jag hoppade av och vi tog en promenad istället. Jag hade ju kunnat hoppa upp igen om jag hade velat men det kändes trevligt med en avsutten promenad, så vi tränade lite på att han ska stanna när jag gör det....och det går så mycket bättre. Petter har ju alltid varit lite av en bulldozer, men han har blivit väldigt lyhörd.

  Vad är det som låter?


På kvällen gosade jag med min Iris, hon vill gärna ligga i famnen som en bebis och titta in i mina ögon....

    Men hon kan se rätt dryg ut ibland....

Ovido - Quiz & Flashcards