ar-tanten

Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av C E - 30 oktober 2016 05:04

"Tvingade" min hästointresserade dotter att fota och filma mig igår, det är alltid kul att jämföra bilder och se hur det ser ut idag, det är inte alltid känslan är samma som det man ser på bild/film. Det blåste utav helvete igår så det var lite spända hästar, lätt ofocuserade emellannåt. Ingen av av dom är ju rädd för blåst, men när det kommer kraftiga vindpustar och en hel drös med löv farande då kan det vara lite störande.


Petter var först ut. Han kändes fin överlag, men lite av och på här och där. Blev inte så många bra bilder då skärpan var på annat håll, men min dotter försäkrade mig om att det såg bra ut (älska).

 

Det var ju synd att den bilden blev suddig då jag tycker det ser väldigt trevligt ut här. I vanlig ordning måste man ju kontrollera att det inte finns något otäckt utanför paddocken....

      Vi travade mest lätt, eftersom han var lite "på", jag är bara glad att han bjuder i paddocken nu....

 

Man känner sig lagom snygg med tjockjacka, vinterridbyxor, långkalsonger och mössa under hjälmen... haha.

 

Sen var det bönan då, jag tycker hon focuserade riktigt bra trots blåsten. Det är ingen "uppvisning" och absolut inget färdigt resultat, men det är så här vi jobbar, det är inte perfekt (jag är ju en glad amatör), vad jag däremot är stolt över är att hon lyssnar och jobbar med mig och känns rätt avslappnad, även om blåsten störde lite. men jaja, här har ni.....


 

Ovido - Quiz & Flashcards