ar-tanten

Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av C E - 11 oktober 2016 05:27

Petter vilar den här veckan, jag är ganska generös med viloperioder, så ungefär var åttonde vecka får han och de andra vila en vecka. Försöker se till att det inte blir samma vecka för alla.


Jag har kollat på ganska många dokumentärer på sista tiden, först om Irländska och Brittiska slott, så igår snövlade jag mig egenom Braveheart, för William Wallace nämdes i en av dom dokumentärerna, och så är det ju hästar med. Försöker alltid se om jag jag hitta någon Welsh Cob, men det är mest Frieser och P.R.E-typer, inte för att sådana var vanliga på den tiden i England, men dom är ju väldigt bildsköna....


God middag åt vi igår också på en vanlig måndag. Röd Thaicurry med blomkål och sötpotatispaj med pecannötter till efterrätt, vi äter typ aldrig efterrätt men någon gång så....

    Min gubbe tyckte det skulle bli roligare om jag visade bilder på de tomma tallrikarna.... matbilder ser man ju överallt, men tomma tallrikar..... Min son sa att det var den godaste paj han hade ätit... Jag har gjort sötpotatispaj varje år sedan dom var små, men i år var det första gången han smakade den. Tänk på det... allt man missar för man inte vågar pröva...



Ovido - Quiz & Flashcards