ar-tanten

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av C E - 9 oktober 2016 05:41

Träffade en kompis på ICA härom dagen, vi gjorde oss lite lustiga över hur kinkiga vi (med nerviga hästar) kan bli när grannar om medtrafikanter inte tänker som vi gör. Ibland har man lust att skicka ut ett brev till alla som bor i närheten (men det gör man naturligtvis inte) som skulle se ut ungefär såhär:


Hej!

Mellan tio och ett varje dag brukar jag rida ut, jag skulle då uppskatta om ni ville vara vänliga att hålla er inomhus, hissa ner ev flaggor, plocka bort fågelskrämmor, byggställningar, kulörta leksaker och annat otyg. Tänk också på att inte parkera er bil på något annat ställe än det vanliga eftersom det förvirrar min häst. Det vore också bra om ni ville ta in era hundar, katter, kor och övrig boskap. Om ni av någon anledning måste vistas utomhus uppskattar jag att ni inte smyger omkring i pereferin med orange eller vit keps (de syns mer än ni tror), barnen får absolut inte cykla eller skratta högljudt och användning av motorsåg, röjsåg, traktor och annat som låter väldigt mycket är inte tillåtet.


Naturligtvis är detta skrivet med en kinkig typ av humor, och absolut inget jag skulle göra i det riktiga livet, det är bra miljöträning för både häst och människa och våra grannar är väldigt trevliga, men ibland.... är man helt enkelt lite kinkig....

 

Ovido - Quiz & Flashcards