ar-tanten

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av C E - 22 oktober 2016 05:35

En del är jättebra på att hålla focus vad som än händer. Det funkar inte lika bra för mig, eller rättare sagt, om jag bara har en häst att focusera på så kan jag focusera även om det händer saker runt mig.


Men som igår, Jag tog in hästarna och ställde upp Petter på gången, började borsta, då lägger sig bönan ner i boxen. Det kan man ju tycka inte är något, men bönan ligger aldrig (bara på natten). Hade det varit Artur hade det inte varit något att oroa sig för. Så där tappade jag focuset på Petter så jag ställde in honom i boxen igen och gick till bönan, som reste sig direkt när jag kom, men något är fel när hon lägger sig. Hon var ren och torr och hade således inte legat i hagen. När hon ligger har hon ont i magen, och hösten är alltid koliktid. Hon dricker helt enkelt mindre när det blir svalare, så jag tillbringade dagen med promenader varje timme, annars fick hon stå på boxen. Petter och Artur fick gå ut igen.


Hon började bajsa redan efter någon timme vilket kändes oerhört skönt, vi brukar alltid få tillkalla veterinären, men igår löste det sig på egen  hand. Hoppas bara inte att det tar omtag idag. Efter att det hade släppt fick hon bara småportioner blött hö (enligt veterinärens ordination) och hon var pigg och glad under dagen och kvällen.


Här kommer filmen på Artur och Moa. Jag kan riktigt se hur fin han kommer att bli i framtiden med mer styrka och balans, fina fina Artur. Ja, han heter ju inte Artur i passet, men det var Artur som höll i svärdet..... Sen måste jag säga att jag gillar hur fint Moa rider honom, med lätt hand och mjuka hjälper. Nästa vecka ska vi filma en hoppfilm.



 

Ovido - Quiz & Flashcards