ar-tanten

Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av C E - 6 oktober 2016 05:36

Jag träffade min gubbe i början på nittiotalet, han var redan fyllda trettio och jag nästan. Vi träffades på en krog på Götgatan i Stockholm, jag hade varit hos en kompis och kollat på Fångarna på fortet (jo då redan då) och sen gick jag och en (kill)kompis för att ta ett glas vin innan vi skulle hem. Min kompis kände hans kompis så där stod dom och pratade medan min gubbe och jag fick hålla tillgodo med varandra.... Kvällen gick och vi fortsatte prata, sen skulle dom vidare och jag ville hem (kvällstrött redan då), men jag bodde längs vägen så.... Vi bytte inte telefonnummer eller nått,men jag tänkte att han kände ju min kompis om han nu ville ringa igen. Fast jag visste att han skulle ringa. Och det gjorde han ju, fast han hade inte tänkt på att ringa min kompis utan hade ringt nummerupplysningen och frågat efter nummret till någon med mitt namn som bodde på Åsögatan, och det var bara jag som hette så.


En månad senare hade vi flyttat ihop i min trånga etta (dusch i köket), lite krångligt var det när han jobbade skift och ville sova på kvällarna när jag kom hem från jobbet, men det gick det med. Något år senare var vi gifta och i december förra året hade vi varit gifta i 20 år!

   

Annars är det fortsatt vila för hästarna....kan riktigt se hur dom står där och samlar på sig en massa energi....

     

Ovido - Quiz & Flashcards