ar-tanten

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av C E - 24 oktober 2016 05:34

Hade en rätt så lindrig migrän igår, men tillräckligt för att man ska bli väldigt trött så jag låg mest igår.... Nu har jag plockat alla nypon och de fyller en liten hinkt.

 

Kollar fortfarande på lite dokumentärer och några av dom handlade om tonårstjejer ,som när dom för första gången dricker alkohol, blir våldtagna. Tydligen är det så att många inte tycker att det är våldtäkt om inte tjejen säger nej. Men hur kan man säga nej, när man är så full att man är i princip medvetslös. Får man skylla sig själv då eller? Jag blir så jävla förbannad när jag hör sånt, är folk helt galna? Inte ens Sheriffen i den staden tyckte att det var våldtäkt, men vad är det då? Ja, det kanske är rättsligt svårt att svara på (våldtäkt/utnyttjande) med definetivt straffbart.


En annan dokumentär handlade om Universitet i USA, där tjejerna inte ens fick hjälp från skolan, då dom ville tysta ner det, eftersom om det anmäldes fick dom dåligt rykte, och eftersom de flesta (?) som våldförde sig på studenterna var idrottskillar och dom är tydligen idoler på sina skolor och då är det visst ok att bete sig riktigt illa. Man mår illa av att höra sånt.


En annan frihet, som hästfolk har lättare att relatera till, (som man kan se på youtube bland annat) är när random människor (ofta på semester) går förbi en hästhage....kolla en häst....nu ska vi rida..... Men va? Folk kryper in i någons hage och sätter sig upp på en häst dom inte vet något om. Dom kan ju förstöra flera års jobb.... Dom har ingen aning. Hästen kanske inte ens är inriden, den kanske är skadad? Idioter!


De allra flesta av oss har väl tagit oss friheter någon gång, smakat godis på Ica utan att betala eller något..När man tar sig friheter, vilken som helst, så drabbar det alltid någon. Det kan man tänka på. Om det var min syster/dotter/mamma, skulle jag tycka att det var ok att någon hade sex med henne om hon var medvetslös? Nä, det kan jag inte tro att någon tycker, inte ens den där Sheriffen....


Idag åker jägarna hem och jag ska rida ut på Petter. Artur ska åka till Bräcke och fortsätta träna.

Ovido - Quiz & Flashcards