ar-tanten

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av C E - 17 oktober 2016 05:20

Igår tog vår långa runda extra lång tid, det blåste och det var mycket att titta på eftersom fårstängslen såg lite annorlunda ut....


Hade en fårskinnspad under sadeln och höll inte på att komma upp i sadeln eftersom den gled hela tiden när jag satte foten i stigbygeln och man vill ju inte nödra gjorden hur hårt som helst, så det blev till att parkera Petter i diket, då gick det bättre. Nästa gång får jag väl bära med mig pallen....


Han var lika fin som sist, han behövde den där vilan trots att han inte går något hårt, och inte ens långt.

 

När jag kom tillbaka till stallet öppnade jag stalldörren och gick in med Petter (lämnade dörren öppen) och ställde upp han på gången, men han var så orolig (?). Fattade ingenting tills Bönan boltar ut ur dörren..... lite rörigt där ett tag innan jag fick in Petter i boxen och klätt av honom (fick hoppa över stallgången). Eh, bönans boxdörr var låst men hon stod ute på gården. Ja, hon måste ju ha hoppat över, såvida hon inte låste boxdörren efter sig när hon gått ut. Hämtade in henne och kollade igenom efter skador, men hittade inga. Däremot blev jag lite skärrad och "glömde" att jag skulle jobba med Artur och henne också, de fick gå ut i hagen igen. Märkligt. Hon har aldrig hoppat över förut, och varför nu? Hon hade sällskap inne, Petter och jag hade bara varit borta 1,5 timme. Och dom hade precis ätit innan jag tog in dom. Vatten fanns det inne. Hoppat inte att det är någon ny grej bara.

Ovido - Quiz & Flashcards