ar-tanten

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av C E - 27 oktober 2016 05:32

Det är ju alltid bara jag och hästarna, jag bor ju lite avsides och har hästarna hemma, och är inte jätteduktig på att åka iväg och träna. Över lag tycker jag att det fungerar bra, och jag är ju van med det. Ända sedan jag jag hittade min första egna ponny har det varit så. Jag gillar rätt bra att vara själv också, lugn och ro. Men ibland kan det kännas lite ensamt. Ibland saknar man någon att rida ut med, någon som kan ge en ett handtag (leda bönan 50 meter) eller någon att ta en hästpromenad med, snacka lite skit och fika med. Gubben och ungarna är ju totalt ointresserade, men gubben kan ju lite motvilligt hjälpa till att lasta vilket ju är väldigt skönt. Nu är dom ju lättlastade, men man vill ju ha någon som stänger bakdörren om sig. Bönan är extremt lättsam så henne kan jag lasta helt själv, hon är som en liten hund att ha med sig (så länge hon inte blir rädd för något). Så jag tänkte försöka hitta någon....någon som skulle tycka att det var kul att umgås med mig och mina hästar någon dag i veckan (vardag eller helg) på dagtid. Någon som gillar hästar och är hästvan. Målet är ju att bönan ska bli ridhäst igen, och då finns ju möjlighet att bli medryttare....Jag behöver inte hjälp med det som är jobbigt (mocka, utsläpp och sånt) utan bara lite sällskap och en extra hand ibland. Bönan gillar ju inte att gå så långt hemifrån och det skulle nog gå mycket lättare med sällskap av Petter, men att leda båda själv....nej. Känner jag någon som skulle vilja? Eller känner du någon som skulle vilja? Jag vill att det är en vuxen person, 18 fyllda. Jag kan inte betala något, men å andra sidan...om bönan blir ridhäst så behöver den som blir medryttare inte betala något för det heller, inte heller ha några stallsysslor. Hör av dig om du är intresserad!


 

Ovido - Quiz & Flashcards