ar-tanten

Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av C E - 14 oktober 2016 05:36

Igår hade jag tänkt ta Artur på en promenad, precis när jag ska gå ut till stallet kommer den där stoooora traktorn (?) som kantklipper runt hela ön, så jag visste ju att den snart skulle komma tillbaka och åka åt andra hållet.... nästan som att den stod och väntade....snart kommer hon.... Nu så är hon på gång, nu kör vi.... haha. Ja, jag tappade inspirationen direkt och gick och lade mig och surade. Moget!


Bönan är ju en superkänslig tjej, det vet jag, är noga med att inte pressa henne för hårt, tar det väldigt lugnt och fint. Jag är en empatisk person som har lätt att sätta mig in i andras situation, jag är förstående. Men just nu känns det inte så kul. Jag känner mig lite ouppskattad....haha.


Med Artur  har jag ju en liten förtroendekris, vilket känns jättejobbigt. Han har skött sig fint sedan avåkningen, och han har alltid varit väldigt pigg, men nu läser jag in andra saker (förmodligen helt felaktigt), det har satt sig i huvudet. Jag har en plan, jag tänker följa den, men det kommer att ta tid att komma tillbaka till förtroendet och det är ju i mig det sitter.


Petter vilar den här veckan och är väldigt missnöjd med att jag lägger tid på de andra.... börjar nog rida honom i helgen....sötPetter.... van att vara nr 1.


Bönan går typ inte att borsta (får väl dammsuga henne eller nått) och känns väldigt irriterad, och jag tar åt mig fast jag vet att jag inte borde. Hon är ju inte dum, men hon har det jobbigt den här årstiden, och det tycker jag är jobbigt. Jag är också känslig.... Gud så patetiskt..... haha


Men eftersom det är jag som är människa i familjen så blir det till att bita ihop....vänta ut... Efter att jag hade surat en stund ville lusten inte infinna sig, jag känner mig lite ouppskattad nu... såg på några feel-god-filmer, grät en skvätt istället... Vill ändå säga att jag uppskattar att mina hästar visar vad dom tycker, och att dom litar på att jag inte bestraffar dom för det.


Är det någon som har något tips på hur jag kan underlätta för henne, så hojta till! Ren munkpeppar och blandningar med munkpeppar som stroppy mare fungerar inte.

 

Ovido - Quiz & Flashcards