ar-tanten

Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av C E - 8 augusti 2016 05:23

Det är ju lite typiskt att vakna med migrän när man har massor av saker inplanerat. Hovslagaren kommer idag för att slå på skorna, så att jag ska kunna rida. Hade planerat att åka till soptippen också med resten av skräpet man alltid samlar på sig.


Jag har haft migrän sen jag var tjugo år ungefär, har det ganska ofta, flera gånger i månaden och ofta flera dagar i rad. Rekordet är fem dagar i rad, trodde jag skulle dö då. Migränen är utredd, ryggmärgsprov taget, hjärnan röntgad. Det jobbigaste tycker jag är att gissa hur ont dagens anfall ska göra, hur handikappad jag ska bli. Om jag tar medicin (zoomig) så blir jag helt liggande hela dagen och dagen efter för då tappar jag orken i armarna och så är man ju inte sig själv i huvudet - seg och lite långsam, men då har jag inte ont. Om jag inte tar medicin kan jag i bästa fall ta mig ut och mata hästarna i alla fall men då är det bara den dagen som är förstörd. Men om jag inte tar medicin och det visar sig vara ett jättejobbigt anfall då hjälper det inte att ta medicin eftersom anfallet redan är på gång, och i värsta fall kanske varar i flera dagar. Ja, ni hör ju vilket bekymmer det är....haha..... Jag slipper kräkas, och jag slipper synproblem... Så det smarta är att ta medicin direkt man känner att det är på gång, gå och lägga sig och vänta ut. Problemet är att jag inte vill bli liggande flera dagar "i onödan" eftersom jag tycker att jag ligger så mycket ändå.

       

Hoppas ni får en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards