ar-tanten

Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av C E - 18 augusti 2016 05:34

Mådde bättre igår så jag tog med mig Artur ut. Gick bortåt för att rida hem. Han var rätt cool redan från början, förutom att han gärna slänger med huvudet i början då han tycker att jag går för långsamt, han skulle gärna trava. Sen när vi red hemåt så gick det bättre än sist, inga bromsar, det var skönt att det inte var något annat som störde honom. Han kunde gå förbi den läskiga stenen, även om han stirrade på den när vi red förbi den. Vi travade lite också, det märks att han är lite trött och otränad efter betet, även om han är pigg. Han skötte sig kalas, och jag gjorde några steg öppna både uppsuttet och från marken - inga problem där. Han var också duktig och gjorde halt för enbart sätet. Hoppar alltid av en bit innan vi kommer hem för att släppa upp sadelgjorden och för att de ska kunna beta lite efter vägkanten, och har alltid gjort så. Duktig Artur!

 

Petter får gå i lite högre tempo nu i början och så tänker jag att vi tränar skolskritt lite mindre sen, än tidigare så att han inte blir uttråkad. Kände av skolorna, men nötte inte, och travade på lösa tyglar. När jag rider på lösa tyglar håller han huvudet i en bra position, men när jag tar dom, så blir huvudet tungt. Antar att han inte är tillräckligt stark ännu. När jag hade klivit av hördes det oljud från andra sidan sjön. Petter kunde inte gå vidare förrän han lyssnat och bestämt sig för att det var lugnt. Kolla öronen.

     

Ovido - Quiz & Flashcards