ar-tanten

Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av C E - 9 augusti 2016 05:30

Har en liten migränrest kvar bara, jag kallar det "migränbakis", det är ingen större fara så länge jag sköter mig, får låta bli att hoppa hopprep bara... Har tänkt rida idag, eller skritta en halvtimme då, det blir första ridpasset på  hela sommaren så jag hoppas att Petter sköter sig. Tyvärr ska det ju tokregna hela dagen, men har man inget ridhus så är det bara att ge sig ut, eller strunta i det, får se hur mycket regn det kommer... Här om dagen körde jag och min kompis förbi två ryttare som ridit från Sundsvall och var på väg till Östersund, en tur på sådär trettio mil. Åh, sa en av oss, så borde man tillbringa sin semester! Den andra svarade: Åh, nä förresten! Vid första tanken verkar det jättemysigt, men när man tänker steget längre så.... gud så jobbigt. Skritta längs vägar timmar i streck varje dag. Inte min grej i alla fall. Skulle bli så utråkad, men heder åt dom som gör det. Så coolt! Försöker se mig själv och Petter göra det, men nä, det går inte. Första steget är ju att ha en trafiksäker häst, och jag bor på en liten ö så vi har inte så mycket trafik att träna på, sen vill man ju att bilisterna är snäll och saktar ner i början så att hästen kan vänja sig i lugn och ro, och det kan man ju inte lita på att dom gör. Tycker det är riktigt otäckt med möten av andra slag än vanliga bilar. Traktorer går bra om dom bara stannar till så Petter får "vänja sig". Vi har mött sopbilen också och samma där. Tar dom det lugnt så går det bra, men det behövs bara att någon är oförsiktig en gång så kan det vara kört. Tror jag håller mig på mina småvägar resten av livet.

   

Nu är skorna på, så nu kör vi!

Ovido - Quiz & Flashcards