ar-tanten

Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av C E - 28 augusti 2016 05:28

Igår var jag lite tveksam till om jag alls skulle släppa ut katterna, ville ju inte att dom skulle blåsa bort. Det har ju blåst storm här hela dagen idag, men det gick bra så länge klorna var ankrade i marken... Var väldigt trött igår igen, men å andra sidan skulle det ju inte bli någon ridning i det vädret så jag passade på att sova. Drömde en så märklig dröm. Jag och bönan satt på ett litet berg, bakåtlutade (som när man sitter i soffan med fötterna på bordet), jag höll om henne med min ena arm. Vi gjorde ingenting, bara satt där och myste. Det var kväll och ganska mörkt. Då kom Bent Branderup ridande förbi i gammaldags kläder med fjäder i hatten, på en prickig häst. När han såg oss ökade han farten och galopperade iväg medan vi lugnt satt kvar och chillade. Betyder det något? Jag tycker drömmar är intressant och ibland är dom som budskap, det brukar vara skillnad på en dröm och på ett budskap. Känslan jag hade var att det var ett budskap, men vilket? När min pappa precis hade dött kom han i en "dröm". Han berättade att han kom till himlen, och att det var samma där som här, fast reklamfilmerna var bättre. Sen visade han var han var, och det var i huset vi bodde i tillsammans på 80-talet, då alla barnen bodde hemma, då han var ung (40), det var en trevlig tid, och i den tiden är han nu (som i en loop) och väntar på oss andra. När han visade mig loopen var han ju runt 40 och jag var som nu (50) så han tyckte att jag hade blivit gammal. Nu ska jag gå ut och packa inför träningen. Hoppas Petter vill följa med.

 

När Petter ser något misstänkt, så måste ju jag också kolla, så jag kan berätta att det är lugnt.

Ovido - Quiz & Flashcards