ar-tanten

Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av C E - 25 augusti 2016 05:33

börjar dottern på gymnasiet, så nu börjar alla möten igen. Föräldramöten, planeringsmöten och ja, möten. Jag ogillar möten, sitta still och lyssna är verkligen inte min grej. Börjar krypa i kroppen efter några minuter och det är också då jag har svårt att focusera på det som sägs. Och hinner jag inte rida innan mötet så brukar det inte bli av sen för då är jag för trött. Får se hur det går idag, dom vilade igår och på fredag ska det åska, det har man ju ingen lust att rida i.


Härom dagen red jag för första gången i paddocken sedan den blev klar. Artur har jag ridit i paddock/ridhus typ tre gånger innan och tänker inte göra det mer än en gång i veckan så länge paddocken fungerar (tills snön kommer). När vi är i paddocken tränar vi på styrning, sist gjorde vi volter runt tunnorna, gick in i L:et och gjorde halt. Bron tog vi endast avsuttet. Vi gjorde volterna enbart i skritt då trav blir för svårt, vi gjorde större svängar i traven. Han är väldigt duktig på att svänga för vikthjälper och det är så jag vill ha det.

   

Petter fick också jobba lite i paddocken, men vi red ingen skolskritt och gjorde inga skolor. Han orkar mer nu i skoltraven, det går sakta framåt. Vi travade i volter runt tunnorna och jag tror det är våra första volter i trav utan sladd, han har typ alltid sladdat i volterna och det är ju för att han har  haft bakbenen en bit bakom och hängt sig fram. Nu fick vi till det, flera gånger. Att man kan bli glad över så lite haha. Jag vet att jag ser sur ut på bilderna men det är fullt focus.

   

Idag ska jag bära ut en bjällra till stallet och så ska jag skaka den så klockorna låter lite varje dag så att dom vänjer sig.... ingår i WE, att ringa i en klocka och hästen ska ju stå still då....

 

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards