ar-tanten

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av C E - 1 januari 2017 05:19

för idag är det alla hästars födelsedag! Grattis Petter som fyller 11 år, grattis bönan som fyller 8 år, och grattis Artur som fyller 5 år!

     

 Vid tolvslaget sov hela familjen, precis som vanligt, ja kanske dottern satt uppe vid datorn.. Jag är ju väldigt kvällstrött och sover redan vid åtta....som en femåring...haha.


I min ungdom satt jag och min kompis i hennes lägenhet och kollade på video...."Oj, nu är klockan snart tolv" och så stängde vi av filmen, skålade i coca cola, och fortsatte titta på filmen. Har aldrig gillat stora fester med massor av folk.


När hästarna gick på lösdrift (på förra stället vi bodde) var jag uppe över tolvslaget för att kunna vara i hagen när fyrverkerierna gick igång. Första gången (när dom var små) undrade dom lite, men jag stod också i hagen och när dom såg att jag inte var orolig så taggade dom ner, men så var dom ju bebisar då, och jag förstår att det inte är lika med alla hästar, eller hundar för den delen. Nyåret kan ju vara en mardröm för djurägare och jag tycker det är skönt att det inte smälls så mycket där vi bor nu, för även om dom inte är rädda så kan ju en raket träffa stallet....eller nått.


Väntar fortfarande på att  hovslagaren ska komma och slå på skon Petter tappade, så någon ridning blir det inte idag heller...


Men jag ser fram emot April, då ska jag åka till Gotlands Ridakademi med ett gäng ridvänner, det ska bli väldigt spännande. Jag tar inte med mig egen häst utan rider en av deras hästar, hoppas få lära mig massor....och så har jag aldrig varit på Gotland förut heller.

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards