ar-tanten

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av C E - 7 januari 2017 05:37

...för länge sedan. Jag var 16-17 år och bodde väldigt avsides i en liten by. Min kompis var hos mig över helgen och vi hade så trååååkigt och vi ville åka till den större byn tre mil bort men fick ingen skjuts. Det var vinter och vi bestämde oss för att åka spark dom tre milen. Sagt och gjort. Vi sparkade på. Minns att himlen var stjärnklar och att vi var in i flera gårdar längs vägen, där vi drack vatten eller bjöds på fika.


Sen skulle vi hem då, mötte en epatraktor längs vägen med några killar i. Dom erbjöd sig att skjutsa oss hem, så vi lastade upp sparkarna på flaket och trängde in oss. Som jag minns så fanns det inget baksäte så vi stod på huk bakom framsätet, och om jag minns rätt så gick den fortare än 30 km/h också. Vi åkte nedför en stor backe över en å och där delade sig vägen i slutet av backen. Höger eller vänster, frågade föraren. Höger, sa vi, men istället åkte vi rakt fram, in i en stor tall. Och där tog det tvärstopp såklart. Dom fick hjälp därifrån och vi fick ta våra sparkar igen då epatraktorn inte gick att köra längre. Åh, så trötta vi var, och blåslagna och chockade....minns att vi lade oss mitt på vägen vid ett tillfälle och bara låg och tittade på på stjärnorna... Det var nog morgon när vi kom  hem, då var det väldigt skönt att krypa ner i en mjuk säng...


 

Ovido - Quiz & Flashcards