ar-tanten

Alla inlägg den 14 januari 2017

Av C E - 14 januari 2017 05:23

Petter började tacka nej till galopper någon gång i höstas, tror jag det var. Han hade (har lite kvar) spänningar i länden och i bogen på höger sida. Detta behandlas regelbundet och blir bättre för varje gång, men det tar tid. Och sadeln har väl inte hjälpt till direkt heller. Men på sista tiden har han känts så himla fin, välbalanserad och bärig, och han tjuvtränar ibland i hagen, det är inget nytt, men igår såg jag honom göra galoppiruetter (ja, inte ett helt varv men ändå), och dom var väldigt centrerade och jag rös i hela kroppen (jo det var rätt kallt ute också, men).


Så när vi hade tränat våra skolor i skritt och trav så tänkte jag, jag frågar i alla fall.... Det var jättefint underlag, packad snö helt utan is och elände. Petter gjorde en jättefin fattning med tanke på hur länge sedan det var, helt lugnt svävade vi fram tio-femton språng. Sen blev han lite hoppsihejsan och skyggade för en skata som hojtade i ett träd, bjöd på ökad trav kanske femtio meter, sen släppte jag ut tyglarna så han fick trava fritt.


Petter tränar samling i hagen

   

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards