ar-tanten

Alla inlägg den 10 januari 2017

Av C E - 10 januari 2017 05:37

Vi är ju väldigt förtjusta i skräckfilmer, det kan ju vara lite olämpligt när man är mörkrädd men oftast går det bra...vi är ju många i huset vilket gör att man nästan aldrig är helt själv, men för några år sedan.... Vi  hade sett någon läskig film (tror det var Insidious) och sen skulle jag ut och kvällsfodra. Lampan på höloftet hade lagt av och ficklampan hade jag glömt så jag famlade mig fram och stod och öste ner hö i påsarna när jag helt plötsligt kände att jag inte var ensam, och inget såg jag. Ringde gubben och bad honom komma ut och göra mig sällskap, och jorå, han skulle komma. Så jag stod väl en stund och väntade.... men inte kom han heller. Så jag öste vidare och famlade mig därifrån när jag var klar. Då står han på gårdsplanen och väntar.... Vad hjälpte det liksom? Han kanske inte vågade gå upp? Jag har några kompisar som ser andar, och enligt dom är det många sådana på höloftet.....


Igår skulle jag hämta halm i ladan längst bort (en bit att gå) men jag hade ju ficklampan. När jag kommit in i rummet där halmen är slockande den (såklart) så där stod jag återigen och öste i becksvart mörker, men det var inte lika läskigt, jag fick focusera lite extra bara...

 


Vinterridstövlarna kom igår som idag ska jag rida med stil.

 

Ovido - Quiz & Flashcards