ar-tanten

Alla inlägg den 21 januari 2017

Av C E - 21 januari 2017 05:31

Petter fortsätter att kännas superfin, igår hade han taggat ner lite och traven blev lite långsammare, han gick mer på bärkraften än med skjutkraften och jag kunde släppa på tygeln lite mer. Behöver jag säga att jag njuter av våra ridturer?


Jag lade märke till en sak igår, snart kommer all snö som ligger på taken att rasa ner. Tänk på det ni som rider ute och förbi en massa hus med snö på taken. Förra året när jag red Petter passerade vi precis grannens lada med plåttak när hela alltihopa gled ner med ett rasslande swoshljud bakom oss. Petter hoppade till och ställde alla fyra benen brett isär, beredd att fly. Nu har han lyckligtvis mognat på sig en del, och kom till den slutsatsen att flykt inte var nödvändigt, den enda snö som jagar en är väl laviner. Jag ska försöka tänka på det i år.


På kvällen hade vi filmkväll, som alla andra fredagar, vi hade hittat en ny film om zombier. Den hette Rezort och  var lite Jurassic Park fast med zombies istället för dinosaurer.... Hurra! Och snart börjar nästa säsong av Walking Dead.

 

Ovido - Quiz & Flashcards