ar-tanten

Alla inlägg den 23 januari 2017

Av C E - 23 januari 2017 05:31

Året var 1981, och vi var mäkta glada över att Ånge hade disco, det var man inte bortskämd med (om man inte räknar med skoldiscon). Ånge ligger på andra sidan gränsen (Västernorrland) och endast en tågstation bort, så det var tåg vi åkte. Vi försökte planka genom att låsa in oss på toaletten, ibland gick det och ibland inte. Dom är inte helt lätta att lura, dom där tågkonduktörerna...


Dagen till ära hade jag färgat halva håret grönt, det såg ut som sjögräs, och jag var väldigt nöjd.


Discot var i ett Villa Villerkulla-hus på en höjd ungefär mitt i byn, det jag minns mest är att det var fullt av folk precis överallt, och en massa trappor.


När vi skulle hem var det ju tåg som gällde igen, och tågen går ju inte sådär superofta på landsbygden, så det blev några timmar på tågstationen. Jag var trött och somnade med huvudet i en tants knä, och nu tänker ni gullig tant a la farmor/mormor. Tänk igen! Medan jag låg där och sov i lugn och ro, halade hon fram en nagelsax ur handväskan (vem gör sånt) och klippte av mig allt det gröna håret. Brorsan och pojkvännen såg glatt på utan att ingripa, dom tyckte det var hysteriskt kul.


Jag åkte hela vägen hem utan att inse vad som hänt eller hur jag såg ut. Det blev jag inte varse förrän på morgonen när jag såg mig i spegeln. Allt hår på vänster sida huvudet var borta. Och inte var det någon snygg klippning heller, det var tuffsigt och hackigt. Är det någon som vet vem tanten var? Hör av er till mig så att jag kan skicka en räkning för sveda och värk till hennes ättlingar.....

 

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards