ar-tanten

Alla inlägg den 24 januari 2017

Av C E - 24 januari 2017 05:26

Sedan i Söndags eftermiddag har jag mått dåligt, någon slags förkylning/influensa, jättestörigt då jag vill rida ju. Igår låg jag i soffan i princip hela dagen och det känns inte bättre idag tyvärr.


Drömde lite knäppt igår på dagen. Jag körde en lastbil i snömodd, jättebesvärligt var det för jag skulle backa och lastbilen var i sektioner som bara vek sig. Fast det var Petter som var lastbilen, jag ramlade ur förarhytten flera gånger, men Petter hjälpte mig upp igen (hur det skulle ha gått till rent praktiskt har jag ingen aning om), sen skulle jag ut på motorvägen och där fanns det typ sju olika att välja på och jag hade ingen aning om vilken jag skulle ta så jag bara tog en, och när jag kommit ut på den var det ju inte rätt och det enda jag kunde tänka var "å herre gud, hur ska jag någonsin hitta hem igen". Drömtolkning någon?


På kvällen kollade vi på film, den handlade om Munchhausen by proxy, riktigt otäckt och samtidigt väldigt intressant, har sett några dokumentärer om den diagnosen förut. Diagnosen innebär att en (oftast) mamma men även barnvakter, skadar sitt barn/barnet dom har hand om, för att sedan rädda det och bli lite hjälte. Oftast är det ju små barn det handlar om, som inte kan berätta vad som egentligen hände. Helt sjukt!


Vårvindar svepte över ön igår och snön från taket gled ner i omgångar, snart kommer jag att kunna titta ut över hagarna och se dom här godingarna igen. Saknar....

 

Ovido - Quiz & Flashcards